14 Temmuz 2013 Pazar

Bir Sınav Daha Geçti - KPSS 2013

Keyfine yaptığım kahve köpüksüz olur kederdenkahve yaptık köpük patlaması şaka gibi:)
 İki haftadır sınav telaşı vardı. 2012 saçmalığı sonrası ben töbeliydim. Çalışmayacağım dedim, çalışmadım pişman da değilim. Değmiyor malesef bu bir emek-bilgi sınavı değil. Ne olduğu malum. 4 yıl gece gündüz çalış, 3 kez dershaneye git bir yandan özel ders ver bir yandan meslek seminerlerine katıl tonla kursa git ne için? Koca bir hiç. Genel Kültür sınavı rezalet güncel diye adam gidip taaaa 2006 konuşma metni başlığı soruyor ise geçmiş ola. Genel Yetenek diye ales soruyorsa sen bitmişsin demektir. Ales ciddi bir uğraş. Millet yıllarca matematik çalışıyor o an mantığa oturtamıyorsa yine yapamıyor bu soruların kpss işi ne? Cevap yok. Zaten açıklama yapan bakan öğretmenler fizik kimya çözmeyecek diyorsa ve sınavda hiçbir zaman fizik kimya sorusu çıkmıyorsa zaten vaziyet ortada. Alan sınavı isteriz diyen müzik-resim-beden ne oldu? Alan bize geldi siz yine aynı tas aynı hamam. Düşük puanlarla merak etmeyin geniş kadro seçenekleri ile atanmaca. Bizler de ayrıştık-bölündük. Offf anlat anlat bitmez.
Meslek değiştirmek istedim bir yıl boyunca yine sertifika topladım bakalım, ağustos ayında bir gelişme olacak mı? Alan sınavına gelirsek bence normal bir sınavdı. Tarih bölümü için konuşursak sıkı bir çalışma ile yapılır. İlk defa uygulandığı için belki düzey düşüktür seneye ne olur meçhul. Allah yardımcıları olsun emek veren çalışan kişilerin. İlk iki sınavda 4 yıllık bilgimi sonuna kadar kullandım. Alan tam bir bilmece benim için boşum çok risk büyüktü. Bilemiyorum ne olur ne olmaz. Bildiğim tek şey hakkımızda HAYIRLISI.
Tarih84

7 yorum:

mavi61 dedi ki...

Bana da çok dediler başvur diye.
120 lira arkadaş. Ne için? Hiç. Koca bir çöp. Dalga geçer gibi üzerine "Emeğiniz emanetimizdir." yazan kalemler. Şüpheli gibi arana tarana girdiğim bir sınav salonu. Bi ton para verilen eşek kadar silgiler. Görünce bile sinirim bozuluyor.
Hazırlanamam valla hiç.
Yanımda kuzenim hazırlandı. Genel kültür sevdiğimden güncele beraber baktık. "Güzelim bunlardan çıkacağına emin misin?" diye sordum bir ara. Dershaneler bir ton ıvır zıvırın olduğu sayfalar dolusu notlar vermişler. Çıkça çıka ne çıktı onlardan? Bir tane sanırım.
Dalga geçiyorlar. İnsanlar bu yolda sinir hastası oluyor,ölüyor. Buna sebep olanlar götü ile gülüyor.
Sınıf,etiket,parti,kurum ayrımı yapmadan söylüyorum.
Bu hallere düşmemize sebep olan herkesin Allah belasını bu dünyada verir umarım.

Harmony Halmeoni dedi ki...

Umarım her şey dilediğince olur unni, ben de bu yıl sınava hazırlanıyorum ama benimki hayatımı belirleyecek, gerçi hayatımız sınav oldu iyi bir üniversite kazansam da koşuşturma bitmeyecek.. Olsun ben yine de elimden geldiğince çalışıyorum, sen de bırakma ve çalış, sonra "lanet olsun ne olursa olsun, benden çıktı" dediğimde içim rahat oluyor en azından.. (okul yazılılarında işe yarıyor ama tabii ki sınav psikolojisi ayrı bir şey..) Dediğin gibi bu bir bilgi sınavı değil, YGS de bilgi sınavı değil mesela yorum ağırlıklı.. Bu girdiğimiz sınavlar sıralama sınavı olduğu için biraz da bu.

Benim kuzenim de söylediğin sınava girdi, Genel Kültür olan. Karşımızda nefret kustu Orhan Pamuk'un tee 2006da yaptığı konuşmasının adını sordular ben nerden bileyim yahu diyerek. İkinci gün Matematik hocamız eşliğinde arkadaşlarla konuşurken eşit ağırlıkçı bir kız ayrıca da okul birincimiz "E iyi de çok kolay soru o ya! Babamın Bavulu olacak. Nesini yapamamışlar?" filan diyerek bizim şaşkın bakışlarımızı üzerinde topladı. Orhan Pamuk'un tüm kitaplarını okumuş vs. vs. ilgi alanına göre değişiyor sanırım.. Gerçi o kız her şeyi biliyor, bilmediği hiçbir şey yok, bilemiyorum.. :D Zamanında ablam da girdiğinde olimpiyat halkalarında sarı rengin hangi kıtayı temsil ettiğini sormuşlar, ben de böyle bakakalmıştım neöy diye, o arkadaşıma bir sorayım kesin onu da biliyordur. :D kendisini harbiden takdir ediyorum, bu gidişle derece yapacak zaten o. :D Neyse, diyeceğim, ne ilginç sorular soruyorlar hakkaten allah yardımcınız olsun! ._. Umarım emeklerimizin karşılığını alabileceğimiz normal, adil ve hayatımızı zehir etmeyen sınavlarla haşır neşir oluruz bundan sonra.

Benherneysemo dedi ki...

Kalemlikler cidden anlattığın kadar varmış canım :D

tarih84 dedi ki...

mavi61: amin diyorum yazık ki ne yazık bu yıl dershaneye gitmediğime pişman değilim gidenlere de yazık oldu gerçi benim de çok hakkım yendi nereye kadar sürecek bu bilemiyorum.

Harmony Halmeoni: sen şimdiden asıl canım ne öğrensen erkenden kar senin için ne olacağı belli değil anlık değişiyor her şey malesef bu düzen düzensiz


Benherneysemo: silgi siliyor kalem kuş tüyü gibi uçuyor 120 TL değdi :))

Rengarenk Daphne... dedi ki...

Bu sınav baştan hata zaten yeterli olmasak mezunda da olamazdık neyi ölçüyolarki.Bende 7 yıl bekledim çok iyi anlıyorum sizi müzik 50 ile atanıyor evet ama biz öyle değiliz sizler kadar yüksek değil puanlarımız ama çaba gösteriyoruz sonra hepimiz en ücra bir yerde işe başlıyoruz takip etmedim ama alan sınavı isteriz diyenleride anladım ne olmasını bekliyormış acaba böyle içimizde bölünmek hoş değil umarım sizde atanır bu günleri unutursunuz ben tam pes edip bıraktığım anda atandım moralinizi bozmayın sevgiler.

Rengarenk Daphne... dedi ki...

Bu arada tarih okumak isterdim sınavda hepsini doğru cevaplandırmıştım her branşın zorluğu vardır elbette kolay gelsin.

Günseli Erişci dedi ki...

Bu sınavı allahın izniyle atlattık birde kpss atamalarında memurluğa yerleşirsek işte ozaman tüm emeklerimizin karlığını almış olacağız.